Ny dag & matprat

Det känns helt okej idag. Tänker att detta ska bli en bra dag matmässigt! Rester från gårdagen till middag (jobbar ikväll) , och troligen en "shake" till lunch innan jag åker till jobbet. Frukost... blir nog fil & müsli och en frukt... och kaffe förstås :) Mitt goda mandelkaffe med en mjölkskvätt i!

En sak som jag inte tänker upprepa från förra svängen med VV är attt bli "fettskrämd". Jag tänker inte byta ut mitt Bregott mellan till Lätta, jag tänker inte sluta steka i smör, utan får helt enkelt satsa på kvalitet i det jag stoppar i mej. Tror inte att alla lightprodukter är så himla bra, egentligen, en del är ok,  men andra inte. Tänker inte börja använda fetaste creme fraichen, utan fortsätter med lagom light, men håller mig ifrån fettfri fruktyoghurt, som antingen är full med socker eller smakar lite konstgjort av sötningsmedel...
Dessutom behöver ju barnen "vanlig mat" med bra energiinnehåll, och jag vill och hinner  inte laga dubbla måltider. Jag planerar att ta lagom portioner utifrån pointsen, och fylla upp med grönsaker!
Kroppen behöver ju faktiskt lite fett, och det är ju dessutom en viktig smakbärare, jag får bara försöka hitta "lagomläget" som kan fungera för MEJ!

/M

**Why choose failure when success is an option**

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0